Pagina 1 van 7

Hoe maak je een complete game?

Geplaatst: 18-04-2013 10:27
door YellowXelzGames
Hoe verzin je een goede naam? Waar gaat je spel eigenlijk over? Je moet kijken naar het poppetje. Hoe heet het poppetje? En naar de schurk, hoe heet die schurk? Het moet een goede naam zijn, dus als het een doolhof is, noem het dan geen RPG ofzo. Doe een Engelse naam, dat trekt meer mensen aan.

Dan heb je nog de banner Er staat speluitleg, maar een mini-inleiding kan je er ook van maken. In de banner kan je ook zeggen als je niet wild dat je spel word gekopieerd, er copyright in zetten, maar niet iedereen weet wat dat betekend, dus dat is nog steeds niet genoeg.

Dan heb je ook nog het startscherm, bij level opdracht moet je dit zetten, maar het kan ook iets zijn als 'Je loopt rustig door het bos, je hoort iets en gaat kijken wat het is, maar dan op eens...'.

Het plaatje is er ook nog, als je een voorpagina hebt, kan je het beste daar het plaatje van maken. Als je dat niet hebt, dan zoek je het stukje met de meeste graphics, dus het mooiste stukje.

Dan nog de levels. Je hebt levels nodig voor een spel. Ze vinden o.a. mooi filmpjes, voorpagina, eindbaasgevecht, verkleuringen en poppetjes. Dit doen de meesten, maar niet iedereen. Ook spelen ze liever een spel met verhaallijn, dan zonder. Bijvoorbeeld die pizzagames als de rode knop en dat grijpding. Maar een game zonder verhaallijn maak je ook en kan ook best vaak gespeeld worden, zoals de games van bluegames en veel games van naes.

En het poppetje moet absoluut geen kaasviking zijn! Je moet zo creatief mogelijk een poppetje maken en er bij bedenken wat het is. De complimenten aan GameHero met een origineel poppetje en het is ook iets origineels een vuurreptiel! Maar 3Dvideo's poppetje is origineel, maar hij noemd het gewoon een oranje bubbel en dat klinkt wel saai.

En dan nog de graphics verkleuringen (games van Kwarkmuts), filmpjes (games van o.a. kragt), voorpagina (games van pizzagames2 en kragt), met personen praten (games van Mje), draken (games van Kwarkmuts en minecraftpro), een bijzonder wapen (games van qwertygamer), 3D (games van siesy, Sonnie99 en meerderen), eindbaasgevechten (van thedark, finnvv, GH, pizzagames, kragt, Mje en veel meer) en een goede opmaak (games van GH) zijn voorbeelden van graphics. Wat voor graphics gebruik jij?

En nu heb je een complete mooie game.

Re: Hoe maak je een complete game?

Geplaatst: 18-04-2013 10:47
door Kragt
WarriorsofFantasy schreef:Hoe verzin je een goede naam? Waar gaat je spel eigenlijk over? Je moet kijken naar het poppetje. Hoe heet het poppetje? En naar de schurk, hoe heet die schurk? Het moet een goede naam zijn, dus als het een doolhof is, noem het dan geen RPG ofzo. Doe een Engelse naam, dat trekt meer mensen aan.

Dan heb je nog de banner: Er staat speluitleg, maar een mini-inleiding kan je er ook van maken. In de banner kan je ook zeggen als je niet wild dat je spel word gekopieerd, er copyright in zetten, maar niet iedereen weet wat dat betekend, dus dat is nog steeds niet genoeg.

Dan heb je ook nog het startscherm, bij level opdracht moet je dit zetten, maar het kan ook iets zijn als: 'Je loopt rustig door het bos, je hoort iets en gaat kijken wat het is, maar dan op eens...'.

Het plaatje is er ook nog, als je een voorpagina hebt, kan je het beste daar het plaatje van maken. Als je dat niet hebt, dan zoek je het stukje met de meeste graphics, dus het mooiste stukje.

Dan nog de levels. Je hebt levels nodig voor een spel. Ze vinden o.a. mooi: filmpjes, voorpagina, eindbaasgevecht, verkleuringen en poppetjes. Dit doen de meesten, maar niet iedereen. Ook spelen ze liever een spel met verhaallijn, dan zonder. Bijvoorbeeld die pizzagames als: de rode knop en dat grijpding. Maar een game zonder verhaallijn maak je ook en kan ook best vaak gespeeld worden, zoals de games van bluegames en veel games van naes.

En het poppetje moet absoluut geen kaasviking zijn! Je moet zo creatief mogelijk een poppetje maken en er bij bedenken wat het is. De complimenten aan GameHero met een origineel poppetje en het is ook iets origineels: een vuurreptiel! Maar 3Dvideo's poppetje is origineel, maar hij noemd het gewoon een oranje bubbel en dat klinkt wel saai.

En dan nog de graphics: verkleuringen (games van Kwarkmuts), filmpjes (games van o.a.: kragt), voorpagina (games van pizzagames2 en kragt), met personen praten (games van Mje), draken (games van Kwarkmuts en minecraftpro), een bijzonder wapen (games van qwertygamer), 3D (games van siesy, Sonnie99 en meerderen), eindbaasgevechten (van thedark, finnvv, GH, pizzagames, kragt, Mje en veel meer) en een goede opmaak (games van GH) zijn voorbeelden van graphics. Wat voor graphics gebruik jij?

En nu heb je een complete mooie game.
Goed gezegd :D

Geplaatst: 18-04-2013 11:24
door YellowXelzGames
thnx

Geplaatst: 18-04-2013 19:58
door Kragt
Oranje bubbel klinkt inderdaad saai en.de rest is ook goed :P

Geplaatst: 20-04-2013 08:59
door GameHero14
:P

Geplaatst: 20-04-2013 12:00
door Kragt
:P

Geplaatst: 27-04-2013 12:46
door GooGooGames
Teveel info.

Geplaatst: 27-04-2013 12:48
door Kwarkmuts
3Dvideo schreef:Ik ben stom en raar.
Goed gezegd 3D!

Geplaatst: 27-04-2013 12:54
door Kragt
Kwarkmuts schreef:
3Dvideo schreef:Ik ben stom en raar.
Goed gezegd 3D!
Hahahahaaa xD

Geplaatst: 27-04-2013 12:54
door Kragt
3Dvideo schreef:Teveel info.
PFFT