Hoe maak je een complete game?

Vertel hier allemaal Tips & Tricks om Games veel beter te maken!
Plaats reactie
YellowXelzGames
Held LvL. 6
Held LvL. 6
Berichten: 1035
Lid geworden op: 17-03-2013 12:40

Hoe maak je een complete game?

Bericht door YellowXelzGames » 18-04-2013 10:27

Hoe verzin je een goede naam? Waar gaat je spel eigenlijk over? Je moet kijken naar het poppetje. Hoe heet het poppetje? En naar de schurk, hoe heet die schurk? Het moet een goede naam zijn, dus als het een doolhof is, noem het dan geen RPG ofzo. Doe een Engelse naam, dat trekt meer mensen aan.

Dan heb je nog de banner Er staat speluitleg, maar een mini-inleiding kan je er ook van maken. In de banner kan je ook zeggen als je niet wild dat je spel word gekopieerd, er copyright in zetten, maar niet iedereen weet wat dat betekend, dus dat is nog steeds niet genoeg.

Dan heb je ook nog het startscherm, bij level opdracht moet je dit zetten, maar het kan ook iets zijn als 'Je loopt rustig door het bos, je hoort iets en gaat kijken wat het is, maar dan op eens...'.

Het plaatje is er ook nog, als je een voorpagina hebt, kan je het beste daar het plaatje van maken. Als je dat niet hebt, dan zoek je het stukje met de meeste graphics, dus het mooiste stukje.

Dan nog de levels. Je hebt levels nodig voor een spel. Ze vinden o.a. mooi filmpjes, voorpagina, eindbaasgevecht, verkleuringen en poppetjes. Dit doen de meesten, maar niet iedereen. Ook spelen ze liever een spel met verhaallijn, dan zonder. Bijvoorbeeld die pizzagames als de rode knop en dat grijpding. Maar een game zonder verhaallijn maak je ook en kan ook best vaak gespeeld worden, zoals de games van bluegames en veel games van naes.

En het poppetje moet absoluut geen kaasviking zijn! Je moet zo creatief mogelijk een poppetje maken en er bij bedenken wat het is. De complimenten aan GameHero met een origineel poppetje en het is ook iets origineels een vuurreptiel! Maar 3Dvideo's poppetje is origineel, maar hij noemd het gewoon een oranje bubbel en dat klinkt wel saai.

En dan nog de graphics verkleuringen (games van Kwarkmuts), filmpjes (games van o.a. kragt), voorpagina (games van pizzagames2 en kragt), met personen praten (games van Mje), draken (games van Kwarkmuts en minecraftpro), een bijzonder wapen (games van qwertygamer), 3D (games van siesy, Sonnie99 en meerderen), eindbaasgevechten (van thedark, finnvv, GH, pizzagames, kragt, Mje en veel meer) en een goede opmaak (games van GH) zijn voorbeelden van graphics. Wat voor graphics gebruik jij?

En nu heb je een complete mooie game.
In het Nieuws Forum kan je me in een speciale topic aanspreken. Dus niet hier tegen me aan zwetsen!

Kragt
✮Koning der Spammigheden✮
Berichten: 11627
Lid geworden op: 23-02-2013 13:09

Re: Hoe maak je een complete game?

Bericht door Kragt » 18-04-2013 10:47

WarriorsofFantasy schreef:Hoe verzin je een goede naam? Waar gaat je spel eigenlijk over? Je moet kijken naar het poppetje. Hoe heet het poppetje? En naar de schurk, hoe heet die schurk? Het moet een goede naam zijn, dus als het een doolhof is, noem het dan geen RPG ofzo. Doe een Engelse naam, dat trekt meer mensen aan.

Dan heb je nog de banner: Er staat speluitleg, maar een mini-inleiding kan je er ook van maken. In de banner kan je ook zeggen als je niet wild dat je spel word gekopieerd, er copyright in zetten, maar niet iedereen weet wat dat betekend, dus dat is nog steeds niet genoeg.

Dan heb je ook nog het startscherm, bij level opdracht moet je dit zetten, maar het kan ook iets zijn als: 'Je loopt rustig door het bos, je hoort iets en gaat kijken wat het is, maar dan op eens...'.

Het plaatje is er ook nog, als je een voorpagina hebt, kan je het beste daar het plaatje van maken. Als je dat niet hebt, dan zoek je het stukje met de meeste graphics, dus het mooiste stukje.

Dan nog de levels. Je hebt levels nodig voor een spel. Ze vinden o.a. mooi: filmpjes, voorpagina, eindbaasgevecht, verkleuringen en poppetjes. Dit doen de meesten, maar niet iedereen. Ook spelen ze liever een spel met verhaallijn, dan zonder. Bijvoorbeeld die pizzagames als: de rode knop en dat grijpding. Maar een game zonder verhaallijn maak je ook en kan ook best vaak gespeeld worden, zoals de games van bluegames en veel games van naes.

En het poppetje moet absoluut geen kaasviking zijn! Je moet zo creatief mogelijk een poppetje maken en er bij bedenken wat het is. De complimenten aan GameHero met een origineel poppetje en het is ook iets origineels: een vuurreptiel! Maar 3Dvideo's poppetje is origineel, maar hij noemd het gewoon een oranje bubbel en dat klinkt wel saai.

En dan nog de graphics: verkleuringen (games van Kwarkmuts), filmpjes (games van o.a.: kragt), voorpagina (games van pizzagames2 en kragt), met personen praten (games van Mje), draken (games van Kwarkmuts en minecraftpro), een bijzonder wapen (games van qwertygamer), 3D (games van siesy, Sonnie99 en meerderen), eindbaasgevechten (van thedark, finnvv, GH, pizzagames, kragt, Mje en veel meer) en een goede opmaak (games van GH) zijn voorbeelden van graphics. Wat voor graphics gebruik jij?

En nu heb je een complete mooie game.
Goed gezegd :D
~Moderator~


#Fire Devil P4!

Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood

Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.

YellowXelzGames
Held LvL. 6
Held LvL. 6
Berichten: 1035
Lid geworden op: 17-03-2013 12:40

Bericht door YellowXelzGames » 18-04-2013 11:24

thnx
In het Nieuws Forum kan je me in een speciale topic aanspreken. Dus niet hier tegen me aan zwetsen!

Kragt
✮Koning der Spammigheden✮
Berichten: 11627
Lid geworden op: 23-02-2013 13:09

Bericht door Kragt » 18-04-2013 19:58

Oranje bubbel klinkt inderdaad saai en.de rest is ook goed :P
~Moderator~


#Fire Devil P4!

Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood

Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.

GameHero14
✮✮ Admin ✮✮
✮✮ Admin ✮✮
Berichten: 7366
Lid geworden op: 19-02-2013 19:42

Bericht door GameHero14 » 20-04-2013 08:59

:P
"Don’t do drugs and don’t be violent. Leave that to me." - Eminem

Kragt
✮Koning der Spammigheden✮
Berichten: 11627
Lid geworden op: 23-02-2013 13:09

Bericht door Kragt » 20-04-2013 12:00

:P
~Moderator~


#Fire Devil P4!

Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood

Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.

GooGooGames
Warned
Warned
Berichten: 3668
Lid geworden op: 02-03-2013 16:06

Bericht door GooGooGames » 27-04-2013 12:46

Teveel info.

Kwarkmuts
Held LvL. 7
Held LvL. 7
Berichten: 2535
Lid geworden op: 19-02-2013 20:20

Bericht door Kwarkmuts » 27-04-2013 12:48

3Dvideo schreef:Ik ben stom en raar.
Goed gezegd 3D!
Afbeelding

Kragt
✮Koning der Spammigheden✮
Berichten: 11627
Lid geworden op: 23-02-2013 13:09

Bericht door Kragt » 27-04-2013 12:54

Kwarkmuts schreef:
3Dvideo schreef:Ik ben stom en raar.
Goed gezegd 3D!
Hahahahaaa xD
~Moderator~


#Fire Devil P4!

Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood

Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.

Kragt
✮Koning der Spammigheden✮
Berichten: 11627
Lid geworden op: 23-02-2013 13:09

Bericht door Kragt » 27-04-2013 12:54

3Dvideo schreef:Teveel info.
PFFT
~Moderator~


#Fire Devil P4!

Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood

Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.

Plaats reactie