Tips om je Personages een Personaliteit te geven

Vertel hier allemaal Tips & Tricks om Games veel beter te maken!
GameHero14
✮✮ Admin ✮✮
✮✮ Admin ✮✮
Berichten: 7366
Lid geworden op: 19-02-2013 19:42

Tips om je Personages een Personaliteit te geven

Bericht door GameHero14 » 14-05-2014 21:23

Hier wat tips om je personages een personaliteit te geven, in plaats van alleen "IK NEEM DE WERELD OVER!!!" "Ik ga je stoppen." "OH NEE JE HEBT ME GESTOPT!!!" want dat is facking boring he, art. Een personage moet een personaliteit hebben die duidelijk is voor de spelers voordat ze sh!t doen, of zorg dat de speler de personaliteit leert tijdens sh!t doen.

Denk door de ogen van jouw held. Denk aan hoe gevaarlijk de vijand is, niet qua wat er wordt verteld, maar wat het personage heeft gezien van de vijand. Niemand heeft geen angst, zelfs geen helden. Maar als je een personage ook een bange kant wilt geven, zorg dat het goed samen gaat met hoe het personage is.

Ook moet je bedenken dat de wereld niet bestaat uit 'goed' en 'slecht'. Het is enkel perspectief. Om een personage echt een personaliteit te geven kan je zorgen dat die zeker is dat hij het goede is, ook al is hij een schurk, of door een personage het slechte pad op te laten gaan om degene waarom hij geeft te beschermen. Denk aan wat een mens zou doen.

En als je een schurk maakt, bedenk een goed verleden. Niet zomaar "HMMM LAAT IK EENS EEN SCHURK WORDEN" maar een reden waarom hij slecht is, of op z'n minst een motivatie. Bij Xitrion was dit de vuursmaragd, die vervloekt was en hem slecht maakte. Om een serie echt spannend te maken kan je doen dat het niet zo makkelijk voor de speler is om erachter te komen wie er nou rechtvaardig is.

De belangrijkste tip is en blijft; denk door het oog van het personage.
"Don’t do drugs and don’t be violent. Leave that to me." - Eminem

Kragt
✮Koning der Spammigheden✮
Berichten: 11627
Lid geworden op: 23-02-2013 13:09

Re: Tips om je Personages een Personaliteit te geven

Bericht door Kragt » 16-05-2014 17:45

GameHero14 schreef:Hier wat tips om je personages een personaliteit te geven, in plaats van alleen "IK NEEM DE WERELD OVER!!!" "Ik ga je stoppen." "OH NEE JE HEBT ME GESTOPT!!!" want dat is facking boring he, art. Een personage moet een personaliteit hebben die duidelijk is voor de spelers voordat ze sh!t doen, of zorg dat de speler de personaliteit leert tijdens sh!t doen.

Denk door de ogen van jouw held. Denk aan hoe gevaarlijk de vijand is, niet qua wat er wordt verteld, maar wat het personage heeft gezien van de vijand. Niemand heeft geen angst, zelfs geen helden. Maar als je een personage ook een bange kant wilt geven, zorg dat het goed samen gaat met hoe het personage is.

Ook moet je bedenken dat de wereld niet bestaat uit 'goed' en 'slecht'. Het is enkel perspectief. Om een personage echt een personaliteit te geven kan je zorgen dat die zeker is dat hij het goede is, ook al is hij een schurk, of door een personage het slechte pad op te laten gaan om degene waarom hij geeft te beschermen. Denk aan wat een mens zou doen.

En als je een schurk maakt, bedenk een goed verleden. Niet zomaar "HMMM LAAT IK EENS EEN SCHURK WORDEN" maar een reden waarom hij slecht is, of op z'n minst een motivatie. Bij Xitrion was dit de vuursmaragd, die vervloekt was en hem slecht maakte. Om een serie echt spannend te maken kan je doen dat het niet zo makkelijk voor de speler is om erachter te komen wie er nou rechtvaardig is.

De belangrijkste tip is en blijft; denk door het oog van het personage.
Klopt
~Moderator~


#Fire Devil P4!

Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood

Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.

GameHero14
✮✮ Admin ✮✮
✮✮ Admin ✮✮
Berichten: 7366
Lid geworden op: 19-02-2013 19:42

Re: Tips om je Personages een Personaliteit te geven

Bericht door GameHero14 » 16-05-2014 18:08

Kragt schreef:
GameHero14 schreef:Hier wat tips om je personages een personaliteit te geven, in plaats van alleen "IK NEEM DE WERELD OVER!!!" "Ik ga je stoppen." "OH NEE JE HEBT ME GESTOPT!!!" want dat is facking boring he, art. Een personage moet een personaliteit hebben die duidelijk is voor de spelers voordat ze sh!t doen, of zorg dat de speler de personaliteit leert tijdens sh!t doen.

Denk door de ogen van jouw held. Denk aan hoe gevaarlijk de vijand is, niet qua wat er wordt verteld, maar wat het personage heeft gezien van de vijand. Niemand heeft geen angst, zelfs geen helden. Maar als je een personage ook een bange kant wilt geven, zorg dat het goed samen gaat met hoe het personage is.

Ook moet je bedenken dat de wereld niet bestaat uit 'goed' en 'slecht'. Het is enkel perspectief. Om een personage echt een personaliteit te geven kan je zorgen dat die zeker is dat hij het goede is, ook al is hij een schurk, of door een personage het slechte pad op te laten gaan om degene waarom hij geeft te beschermen. Denk aan wat een mens zou doen.

En als je een schurk maakt, bedenk een goed verleden. Niet zomaar "HMMM LAAT IK EENS EEN SCHURK WORDEN" maar een reden waarom hij slecht is, of op z'n minst een motivatie. Bij Xitrion was dit de vuursmaragd, die vervloekt was en hem slecht maakte. Om een serie echt spannend te maken kan je doen dat het niet zo makkelijk voor de speler is om erachter te komen wie er nou rechtvaardig is.

De belangrijkste tip is en blijft; denk door het oog van het personage.
Klopt
"MWUHAHHAHAA IK KOM NET TERUG UIT DE PLANTENGROT EN IK VEROVER DE WERELD"
"lol nee"
"DAMNIT"
"Don’t do drugs and don’t be violent. Leave that to me." - Eminem

Artanicman
Held LvL. 9
Held LvL. 9
Berichten: 11737
Lid geworden op: 01-11-2013 17:29

Bericht door Artanicman » 16-05-2014 19:59

mijn serie is tering klote stom jij haat het iedereen haat het het is slecht
#Artventures P2
Voortgang: 15%

Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2

Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh

Bartgamezzz
Held LvL. 7
Held LvL. 7
Berichten: 3057
Lid geworden op: 20-10-2013 17:34

Bericht door Bartgamezzz » 17-05-2014 11:58

Artanicman schreef:mijn serie is (Dit woord is gecensureerd door de Administrator) klote stom jij haat het iedereen haat het het is slecht
en dit sluit aan op het onderwerp? Please art kap met random dingen neerzetten die niet waar of niemand boeit (srry ben vandaag eeb beetje geirriteerd)
↑
Lees dit anders kom ik je persoonlijk zeggen dat je dit bericht hierboven moet lezen hoor..

Bedankt, groetjes team: loljehondiseendikzak

Artanicman
Held LvL. 9
Held LvL. 9
Berichten: 11737
Lid geworden op: 01-11-2013 17:29

Bericht door Artanicman » 17-05-2014 12:30

Oké eigenlijk zei ik dat omdat iedereen DENKT dat mijn serie ontzettend laag is.
#Artventures P2
Voortgang: 15%

Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2

Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh

GameHero14
✮✮ Admin ✮✮
✮✮ Admin ✮✮
Berichten: 7366
Lid geworden op: 19-02-2013 19:42

Bericht door GameHero14 » 24-05-2014 11:39

Artanicman schreef:Oké eigenlijk zei ik dat omdat iedereen DENKT dat mijn serie ontzettend laag is.
Jij bent zo'n aandachtshoer he
"Don’t do drugs and don’t be violent. Leave that to me." - Eminem

Bartgamezzz
Held LvL. 7
Held LvL. 7
Berichten: 3057
Lid geworden op: 20-10-2013 17:34

Bericht door Bartgamezzz » 24-05-2014 11:48

GameHero14 schreef:
Artanicman schreef:Oké eigenlijk zei ik dat omdat iedereen DENKT dat mijn serie ontzettend laag is.
Jij bent zo'n aandachtshoer he
gh niet zo uitlokken ik weet dat 2 jaar jonger ben maar dat dit gemeen weet zelfs een kind van 4
↑
Lees dit anders kom ik je persoonlijk zeggen dat je dit bericht hierboven moet lezen hoor..

Bedankt, groetjes team: loljehondiseendikzak

GameHero14
✮✮ Admin ✮✮
✮✮ Admin ✮✮
Berichten: 7366
Lid geworden op: 19-02-2013 19:42

Bericht door GameHero14 » 24-05-2014 12:55

Bartgamezzz schreef:
GameHero14 schreef:
Artanicman schreef:Oké eigenlijk zei ik dat omdat iedereen DENKT dat mijn serie ontzettend laag is.
Jij bent zo'n aandachtshoer he
gh niet zo uitlokken ik weet dat 2 jaar jonger ben maar dat dit gemeen weet zelfs een kind van 4
Hij spamt overal vol om aandacht te zoeken, wat ik doe is de waarheid zeggen.
"Don’t do drugs and don’t be violent. Leave that to me." - Eminem

Bartgamezzz
Held LvL. 7
Held LvL. 7
Berichten: 3057
Lid geworden op: 20-10-2013 17:34

Bericht door Bartgamezzz » 24-05-2014 13:27

GameHero14 schreef:
Bartgamezzz schreef:
GameHero14 schreef: Jij bent zo'n aandachtshoer he
gh niet zo uitlokken ik weet dat 2 jaar jonger ben maar dat dit gemeen weet zelfs een kind van 4
Hij spamt overal vol om aandacht te zoeken, wat ik doe is de waarheid zeggen.
het klopt dat hij een beetje (erg) de aandacht wilt maar om hem nou meteen aandachtshoer te noemen..
↑
Lees dit anders kom ik je persoonlijk zeggen dat je dit bericht hierboven moet lezen hoor..

Bedankt, groetjes team: loljehondiseendikzak

Plaats reactie