Hoe maak je een Flipperkast?

Vertel hier allemaal Tips & Tricks om Games veel beter te maken!
Plaats reactie
Gast

Hoe maak je een Flipperkast?

Bericht door Gast » 05-04-2014 13:06

Om de flipperaars te maken:
Laat ze 1 keer 1 vakje naar beneden vallen. Op maximale snelheid.
Zorg dat als je een kant op beweegt de knop de flipperaar laat reageren.
Zet bij "anders" dat de flipperaar 1 vakje omhoog gaat op maximale snelheid. Duid "Maar 1 keer " aan. Zorg dat hij weer normaal wordt na 0.3 seconde.
Voor Graphics kan je ook geluid toevoegen als je flippert. Hiervoor gebruik je best: "Slash", "Zoemer" en "Alarm", omdat dat ongeveer even lang duurt als de beweging van de flipperaar. En omdat dat mooi klinkt. Je kan ook eventueel de kleur van de flipperaar veranderen als hij geactiveerd is.
Zorg wel dat zowel het balletje als de flipperaar goed kunnen stuiteren!
Om te eindigen:
Zorg dat er een rode streep staat onder de flipperaars. Of een andere kleur, als dat mooier is. Druk op "Groei en krimp: Maar 1 keer", Of het smaller of lager is hangt er vanaf hoe je de streep gedraaid hebt. Zorg dat hij verticaal is en zo dun mogelijk. Zorg dat je erdoorheen kan. Druk op "reactie" , zorg dat hij reageert als er een vrij bewegend ding tegen aan komt en dan "finish", of "-100 leven" hangt er van af wanneer je spel eindigt. Plaats hier ook een geluidje bij. Zoals "Alarm", "Afgelopen, "Over" of "Gnagna", deze passen er het best bij.
Om de bal te laten springen:
Zorg dat er iets is dat de bal in het begin omhoog duwt, of laat de bal gewoon uit de lucht vallen. Indien je meerdere ballen hebt, plaats dan een springveer.
Voor de punten:
Plaats flipperpunten, maar zorg dat ze geactiveerd zijn als er een vrij bewegend ding tegen aan komt. Je kan ook de body veranderen, of het geluid, of het aantal punten dat je krijgt of verliest.
Voor EXTRA BALL:
Zorg hiervoor dat er een springveer is die de bal omhoog lanceert. Maak een klein gat langs de zijkant van de flipperkast en plaats er ook iets bij waar de bal doorheen kan en een geluid maakt als er een vrij bewegend ding tegenaan komt. Zet hier een tof geluidje bij, zoals "Vrolijke Bliepjes".
Voor de GAME OVER:
Zet een flipperpunt in de vorm van een doodshoofd of iets anders engs, of een vijand. Zorg dat als er een vrij bewegend ding tegen aan komt dat het "Finish" of "-100 leven" is.
Voor "Speel tot je dood gaat", duid "-100 leven" aan. Voor "haal de finish", duid "Finish" aan. Voor "Haal je doel voor de tijd om is", zorg dat er niets is van "-100 leven" of "Finish".

Kragt
✮Koning der Spammigheden✮
Berichten: 11627
Lid geworden op: 23-02-2013 13:09

Re: Hoe maak je een Flipperkast?

Bericht door Kragt » 09-04-2014 16:14

wietsiboy schreef:Om de flipperaars te maken:
Laat ze 1 keer 1 vakje naar beneden vallen. Op maximale snelheid.
Zorg dat als je een kant op beweegt de knop de flipperaar laat reageren.
Zet bij "anders" dat de flipperaar 1 vakje omhoog gaat op maximale snelheid. Duid "Maar 1 keer " aan. Zorg dat hij weer normaal wordt na 0.3 seconde.
Voor Graphics kan je ook geluid toevoegen als je flippert. Hiervoor gebruik je best: "Slash", "Zoemer" en "Alarm", omdat dat ongeveer even lang duurt als de beweging van de flipperaar. En omdat dat mooi klinkt. Je kan ook eventueel de kleur van de flipperaar veranderen als hij geactiveerd is.
Zorg wel dat zowel het balletje als de flipperaar goed kunnen stuiteren!
Om te eindigen:
Zorg dat er een rode streep staat onder de flipperaars. Of een andere kleur, als dat mooier is. Druk op "Groei en krimp: Maar 1 keer", Of het smaller of lager is hangt er vanaf hoe je de streep gedraaid hebt. Zorg dat hij verticaal is en zo dun mogelijk. Zorg dat je erdoorheen kan. Druk op "reactie" , zorg dat hij reageert als er een vrij bewegend ding tegen aan komt en dan "finish", of "-100 leven" hangt er van af wanneer je spel eindigt. Plaats hier ook een geluidje bij. Zoals "Alarm", "Afgelopen, "Over of "Gnagna", deze passen er het best bij.
Om de bal te laten springen:
Zorg dat er iets is dat de bal in het begin omhoog duwt, of laat de bal gewoon uit de lucht vallen. Indien je meerdere ballen hebt, plaats dan een springveer.
Voor de punten:
Plaats flipperpunten, maar zorg dat ze geactiveerd zijn als er een vrij bewegend ding tegen aan komt. Je kan ook de body veranderen, of het geluid, of het aantal punten dat je krijgt of verliest.
Voor EXTRA BALL:
Zorg hiervoor dat er een springveer is die de bal omhoog lanceert. Maak een klein gat langs de zijkant van de flipperkast en plaats er ook iets bij waar de bal doorheen kan en een geluid maakt als er een vrij bewegend ding tegenaan komt. Zet hier een tof geluidje bij, zoals "Vrolijke Bliepjes".
Voor de GAME OVER:
Zet een flipperpunt in de vorm van een doodshoofd of iets anders engs, of een vijand. Zorg dat als er een vrij bewegend ding tegen aan komt dat het "Finish" of "-100 leven" is.
Voor "Speel tot je dood gaat", duid "-100 leven" aan. Voor "haal de finish", duid "Finish" aan. Voor "Haal je doel voor de tijd om is", zorg dat er niets is van "-100 leven" of "Finish".
ok
~Moderator~


#Fire Devil P4!

Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood

Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.

Artanicman
Held LvL. 9
Held LvL. 9
Berichten: 11737
Lid geworden op: 01-11-2013 17:29

Bericht door Artanicman » 09-04-2014 16:23

Hoooooooooooooooooooo eens even!!!!!!!
#Artventures P2
Voortgang: 15%

Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2

Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh

Plaats reactie