Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?

Vertel hier allemaal Tips & Tricks om Games veel beter te maken!
Artanicman
Held LvL. 9
Held LvL. 9
Berichten: 11737
Lid geworden op: 01-11-2013 17:29

Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?

Bericht door Artanicman » 20-02-2014 11:57

Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Afbeelding
Dan doe je niet dit:
Afbeelding
Maar dan doe je meteen dit:
Afbeelding
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Afbeelding
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD

Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Afbeelding
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352

Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
Afbeelding
#Artventures P2
Voortgang: 15%

Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2

Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh

Tigerstar
Held LvL. 7
Held LvL. 7
Berichten: 3273
Lid geworden op: 06-07-2013 16:59

Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?

Bericht door Tigerstar » 20-02-2014 12:27

Artanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Afbeelding
Dan doe je niet dit:
Afbeelding
Maar dan doe je meteen dit:
Afbeelding
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Afbeelding
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD

Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Afbeelding
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gamekit/open/

Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
Afbeelding
:P bij de link kom je gewoon in een game waar niks aan veranderd is
GS WORDT GEUPDATED!
Ik hoop dat ie goed wordt :3

Artanicman
Held LvL. 9
Held LvL. 9
Berichten: 11737
Lid geworden op: 01-11-2013 17:29

Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?

Bericht door Artanicman » 20-02-2014 12:28

Tigerstar schreef:
Artanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Afbeelding
Dan doe je niet dit:
Afbeelding
Maar dan doe je meteen dit:
Afbeelding
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Afbeelding
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD

Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Afbeelding
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gamekit/open/

Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
Afbeelding
:P bij de link kom je gewoon in een game waar niks aan veranderd is
Wtf dit ga ik tot de bodem uitzoeken! :notsure: lol
#Artventures P2
Voortgang: 15%

Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2

Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh

Artanicman
Held LvL. 9
Held LvL. 9
Berichten: 11737
Lid geworden op: 01-11-2013 17:29

Bericht door Artanicman » 20-02-2014 12:39

De goede link staat er!
#Artventures P2
Voortgang: 15%

Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2

Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh

Tigerstar
Held LvL. 7
Held LvL. 7
Berichten: 3273
Lid geworden op: 06-07-2013 16:59

Bericht door Tigerstar » 20-02-2014 12:41

Artanicman schreef:De goede link staat er!
oke... ik snapte het wel. maar ik wou gewoon kijken...
(ik wist niet eens dat dat kon!)
GS WORDT GEUPDATED!
Ik hoop dat ie goed wordt :3

Artanicman
Held LvL. 9
Held LvL. 9
Berichten: 11737
Lid geworden op: 01-11-2013 17:29

Bericht door Artanicman » 20-02-2014 12:42

Tigerstar schreef:
Artanicman schreef:De goede link staat er!
oke... ik snapte het wel. maar ik wou gewoon kijken...
(ik wist niet eens dat dat kon!)
Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.
#Artventures P2
Voortgang: 15%

Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2

Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh

Artanicman
Held LvL. 9
Held LvL. 9
Berichten: 11737
Lid geworden op: 01-11-2013 17:29

Bericht door Artanicman » 20-02-2014 18:20

Afbeelding
#Artventures P2
Voortgang: 15%

Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2

Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh

Kragt
✮Koning der Spammigheden✮
Berichten: 11627
Lid geworden op: 23-02-2013 13:09

Bericht door Kragt » 20-02-2014 20:25

Artanicman schreef:
Tigerstar schreef:
Artanicman schreef:De goede link staat er!
oke... ik snapte het wel. maar ik wou gewoon kijken...
(ik wist niet eens dat dat kon!)
Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.
Jaj
~Moderator~


#Fire Devil P4!

Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood

Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.

Artanicman
Held LvL. 9
Held LvL. 9
Berichten: 11737
Lid geworden op: 01-11-2013 17:29

Bericht door Artanicman » 21-02-2014 16:15

Kragt schreef:
Artanicman schreef:
Tigerstar schreef: oke... ik snapte het wel. maar ik wou gewoon kijken...
(ik wist niet eens dat dat kon!)
Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.
Jaj
Jaha
#Artventures P2
Voortgang: 15%

Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2

Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh

Kragt
✮Koning der Spammigheden✮
Berichten: 11627
Lid geworden op: 23-02-2013 13:09

Bericht door Kragt » 21-02-2014 17:09

Artanicman schreef:
Kragt schreef:
Artanicman schreef:Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.
Jaj
Jaha
Idd
~Moderator~


#Fire Devil P4!

Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood

Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.

Plaats reactie