Pagina 1 van 6
Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
Geplaatst: 20-02-2014 11:57
door Artanicman
Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Dan doe je niet dit:
Maar dan doe je meteen dit:
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD
Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352
Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
Geplaatst: 20-02-2014 12:27
door Tigerstar
Artanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Dan doe je niet dit:
Maar dan doe je meteen dit:
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD
Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gamekit/open/
Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
bij de link kom je gewoon in een game waar niks aan veranderd is
Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
Geplaatst: 20-02-2014 12:28
door Artanicman
Tigerstar schreef:Artanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Dan doe je niet dit:
Maar dan doe je meteen dit:
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD
Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gamekit/open/
Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
bij de link kom je gewoon in een game waar niks aan veranderd is
Wtf dit ga ik tot de bodem uitzoeken! :notsure: lol
Geplaatst: 20-02-2014 12:39
door Artanicman
De goede link staat er!
Geplaatst: 20-02-2014 12:41
door Tigerstar
Artanicman schreef:De goede link staat er!
oke... ik snapte het wel. maar ik wou gewoon kijken...
(ik wist niet eens dat dat kon!)
Geplaatst: 20-02-2014 12:42
door Artanicman
Tigerstar schreef:Artanicman schreef:De goede link staat er!
oke... ik snapte het wel. maar ik wou gewoon kijken...
(ik wist niet eens dat dat kon!)
Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.
Geplaatst: 20-02-2014 18:20
door Artanicman
Geplaatst: 20-02-2014 20:25
door Kragt
Artanicman schreef:Tigerstar schreef:Artanicman schreef:De goede link staat er!
oke... ik snapte het wel. maar ik wou gewoon kijken...
(ik wist niet eens dat dat kon!)
Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.
Jaj
Geplaatst: 21-02-2014 16:15
door Artanicman
Kragt schreef:Artanicman schreef:Tigerstar schreef: oke... ik snapte het wel. maar ik wou gewoon kijken...
(ik wist niet eens dat dat kon!)
Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.
Jaj
Jaha
Geplaatst: 21-02-2014 17:09
door Kragt
Artanicman schreef:Kragt schreef:Artanicman schreef:Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.
Jaj
Jaha
Idd