Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
-
- Held LvL. 9
- Berichten: 11737
- Lid geworden op: 01-11-2013 17:29
Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Dan doe je niet dit:
Maar dan doe je meteen dit:
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD
Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352
Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
Dan doe je niet dit:
Maar dan doe je meteen dit:
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD
Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455352
Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
#Artventures P2
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
-
- Held LvL. 7
- Berichten: 3273
- Lid geworden op: 06-07-2013 16:59
Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
bij de link kom je gewoon in een game waar niks aan veranderd isArtanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Dan doe je niet dit:
Maar dan doe je meteen dit:
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD
Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gamekit/open/
Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
GS WORDT GEUPDATED!
Ik hoop dat ie goed wordt :3
Ik hoop dat ie goed wordt :3
-
- Held LvL. 9
- Berichten: 11737
- Lid geworden op: 01-11-2013 17:29
Re: Hoe maak je je eigen vrij bewegende vijand?
Wtf dit ga ik tot de bodem uitzoeken! :notsure: lolTigerstar schreef:bij de link kom je gewoon in een game waar niks aan veranderd isArtanicman schreef:Je kent de vijanden die we maken op de Gamekit. Meestal moeten die altijd stil staan en/of heen en weer bewegen omdat vrij bewegen er meestal niet mooi uitziet. Het kan ook anders! Je maakt een speler, maar als je bijvoorbeeld zoiets wilt:
Dan doe je niet dit:
Maar dan doe je meteen dit:
de ideale eigenschappen voor de vijand zijn dit:
Hierdoor beweegt hij niet alleen lekker, maar blijft de vijand ook heel (dus dat alles niet door elkaar vliegt)
En nu het reageren:
Je laat de onderste grond reageren als een speler tegen hem aankomt en dan selecteer je een geluid en schade. Zorg dat er maar één onderdeel van het poppetje reageerd want anders krijg je ten eerste een erg hard geluid (en dat willen we niet) en ten tweede zie je dan 2 keer -100 -100 staan, en dat ziet er nogal slecht uit xD
Zorg dat je door alle lagen heen kan, want anders gebeurt er dit:
Tot slot nog een kijkje in de Gamekit als je het nog steeds niet snapt:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gamekit/open/
Ik ga deze techniek ook gebruiken in Slender The Arrival, hier al een voorproefje:
http://gamestudio.hetklokhuis.nl/gameki ... ?ID=455319
Orginele vijanden:
#Artventures P2
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
-
- Held LvL. 9
- Berichten: 11737
- Lid geworden op: 01-11-2013 17:29
De goede link staat er!
#Artventures P2
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
-
- Held LvL. 9
- Berichten: 11737
- Lid geworden op: 01-11-2013 17:29
Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.Tigerstar schreef:oke... ik snapte het wel. maar ik wou gewoon kijken...Artanicman schreef:De goede link staat er!
(ik wist niet eens dat dat kon!)
#Artventures P2
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
-
- Held LvL. 9
- Berichten: 11737
- Lid geworden op: 01-11-2013 17:29
#Artventures P2
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
-
- ✮Koning der Spammigheden✮
- Berichten: 11627
- Lid geworden op: 23-02-2013 13:09
JajArtanicman schreef:Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.Tigerstar schreef:oke... ik snapte het wel. maar ik wou gewoon kijken...Artanicman schreef:De goede link staat er!
(ik wist niet eens dat dat kon!)
~Moderator~
#Fire Devil P4!
Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood
Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.
#Fire Devil P4!
Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood
Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.
-
- Held LvL. 9
- Berichten: 11737
- Lid geworden op: 01-11-2013 17:29
JahaKragt schreef:JajArtanicman schreef:Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.Tigerstar schreef: oke... ik snapte het wel. maar ik wou gewoon kijken...
(ik wist niet eens dat dat kon!)
#Artventures P2
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
Voortgang: 15%
Slender The Eight Pages GS Editie
Update 1.3.2
Ik heb een jaar lang thuis gezeten en daarom ben ik nu mishandeld weeh en ik ben heel erg arm ookal woon ik in een veel groter huis dan een normaal kind weeh ik wil dood weeh want ik kan niet tegen het journaal weeh
-
- ✮Koning der Spammigheden✮
- Berichten: 11627
- Lid geworden op: 23-02-2013 13:09
IddArtanicman schreef:JahaKragt schreef:JajArtanicman schreef:Het is wel gaaf want met deze mogelijkheid kunnen je games een grote stap vooruit gaan.
~Moderator~
#Fire Devil P4!
Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood
Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.
#Fire Devil P4!
Status: 20%
Speel hem!!!
Of je gaat dood
Ja dat was mijn oude dingetje ding speel maar Tombs of Everrain als ie er nog op staat misschien maak ik hem ooit af.